Van Geelong naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thom en lianne - WaarBenJij.nu Van Geelong naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thom en lianne - WaarBenJij.nu

Van Geelong naar Byron Bay

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Thom en lianne

12 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Hey, hier zijn we weer even met een update! =p

Ik begin even bij het begin:
Woensdag 5 februari!
We staan al om 7 uur op omdat we naar de zip-line gaan en dat is 2 uur rijden. Zodra we op de weg zitten zit de stemming er al lekker, totdat we even op de meters kijken en we zien dat de tank leeg is.... Snel zoek ik even op wat de dichtbij zijnde tankstation is. Uhm dat is nog zo'n 34km.... De stemming is; gespannen. Gelukkig redden we het! En we komen ook nog op tijd voor onze zip-line tour!!
De Zip-line tour is in het Otway National Park. Eerst krijgen we uitleg over onze veiligheid en wat we wel en niet mogen doen. Dan worden we in mooie harnassen gehesen en kunnen we van start! Ik mag als eerste de trap omhoog klimmen, als iedereen boven is gaan we met een kabelbaan van boom tot boom glijden. Het is echt heel gaaf om te doen en je ziet op een leuke manier wat van de mooie natuur. Na de zip-line tour maken we een wandeling door het park. We gaan daar ook een toren in die zo hoog is dat we over de 45meter hoge bomen uitkijken!
Nadat we het park verlaten gaan we op weg naar de waterval. De natuur hier is adembenemend! Kijk maar naar de foto's. Daar rijden we naar Geelong om te overnachten.

Donderdag 6 februari,
Vandaag gaan we Melbourne bekijken! In Melbourne gaan we eerst naar het informatiecentrum om te kijken wat we allemaal willen zien. Daarna gaan we naar Skydeck 88 waar we een geweldig uitzicht over Melbourne hebben. Daarna gaan we naar verschillende straten waar kunst word gemaakt met graffiti. Dat ziet er heel indrukwekkend uit! Daarna bekijken we de stad verderen gaan we terug met de tram naar onze camping.

Vrijdag 7 februari,
Ons wekkertje gaat weer vroeg! Nu omdat we een reisdag hebben van 8uur rijden. We gaan namelijk naar Bowral, daar woont mijn neef Pascal. Half 5 arriveren we bij zijn huis! Wat een prachtige vrijstaande woning is met een grote tuin erom heen. Er staat een Australische barbecue op het menu voor het avond eten. Het word een super gezellige avond met kampvuur, eten, drinken, Pascal, Sanchia (vrouw Pascal) en Russel (broer Sanchia). Ook krijgen we nog wat tips voor onze reis.

De volgende ochtend blijven we nog even plakken en zeggen we Pascal gedag die in Bowral op de markt staat. Dan is het tijd om onze reis weer voort te zetten.

Zaterdag 8 februari,
Op naar Bondi beach, dit is onze eerste relaxe dag! We hangen lekker op het bekende beach en slapen voor het eerst gewoon langs de weg!

Zondag 9 februari,
We laten onze camper in Bondi beach staan en gaan met de bus naar Sydney. In Sydney gaan we eerst naar de Sydney tower, om ook hier de stad vanaf de hoogte te bekijken. Daarna lopen we door het Hyde Park. Daarna nemen we de veerboot naar Manly beach. Als we op de veerboot zitten kunnen we heel mooi vanaf het water de Harbour Bridge en the Opera House zien! Wat een geweldig uitzicht! Bij Manly beach aangekomen gaan we lekker op het strand liggen.
We verlaten Bondi beach en gaan naar The Entrance daar komen we helaas te laat aan voor de camping. Dus zoeken we een stukje verderop een parkeerplaats op en dat is onze camping voor vannacht ;) heerlijk dat dat kan in dit land!!!

Maandag 10 februari,
We zijn op weg naar het Crowdy Bay National Park. Hier is het ook weer zo prachtig!! We komen hier ook verschillende dieren tegen! Uiteindelijk vinden we een camping midden in het National Park. Het is hier echt geweldig, op loop afstand is het strand waar, werkelijk waar op 1 hand te tellen, groepje mensen zitten/lopen. Ook springen de kangoeroes gewoon over de camping en een soort grote salamanders lopen hier ook in het rond!

Dinsdag 11 februari,

Helaas verlaten we onze prachtige camping! We gaan op weg naar een opvang voor koala's. Daar zit ook een kleine dierentuin bij. Eerst lopen we door de dierentuin en daarna mogen we de koala's aaien. Een hele mooie ervaring! Het lijkt namelijk of hij een hele zacht vacht heeft maar het is best stug. Hierna gaan we naar South West Rocks.

Donderdag 12 februari,

Eerst maken we een tocht met de kano over de rivier in South West Rocks. Daarna moeten we 5 uur rijden om bij Byron Bay te komen. Als we een camping hebben gevonden gaan we het stadje in om wat te eten. Wat een heerlijk hippie stadje is Byron Bay. Morgen gaan we hier echt even shoppen! Maar nu eerst lekker slapen!

Vergeet de foto's niet te kijken....

• 12 Februari 2014 - 12:11

Madelon:

Hallo lieverds!
    Wat een heerlijk lang verslag! Wat een ervaringen!!
    Het klinkt echt heel erg indrukwekkend!
    Jullie hebben zo te lezen al heel veel gezien, en er is pas 1,5 week voorbij!
    ;-) dus jullie gaan vast nog veel meer zien en dat naar ons schrijven!
    De foto's zijn ook weer prachtig!
    Geniet er van! Maar dat doen jullie op en top volgens mij!
    Dikke kus!

• 12 Februari 2014 - 12:19

Tanja:

Gaaf hoor. Geniet nog lekker.

• 12 Februari 2014 - 12:22

Pascal:

It was super to catch up with you guys... We have had a fantastic night I hope all the little tips and places we told you are any help to you... Enjoy the rest of your amazing trip en call us if you need anything.
    Lots of love, Pascal, Sanch, Stella, Lila and Ava

• 12 Februari 2014 - 12:22

Pascal:

Lots of love, Pascal, Sanch, Stella, Lila and Ava

• 12 Februari 2014 - 12:56

Mariska:

Wat geweldig wat jullie zien en beleven. Jullie houden er een hoog tempo opaan. Maar ja zo zien jullie het messt. Geweldig wat een ervaring. Geniet nog verder. Veel plezier.
    henk en Mariska

• 12 Februari 2014 - 12:57

Ramona:

Hey zussie en Thom,
    Wat een super verhaal weer!! Net wat Madelon zegt jullie zijn nog niet eens op de helft en hebben al zoveel moois gezien!! En super leuk dat je Pascal bent gaan op zoeken!! Leuke foto's ook!!

Liefs ons

• 12 Februari 2014 - 12:59

Henk:

Oja we willen graag een foto zien van jullie camper binnen en buiten om een idee te krijgen.
    Zijn zeer benieuwd hoe het er uit ziet. En koken jullie veel?

• 12 Februari 2014 - 17:14

Pappa En Mamma:

Wat maken jullie veel mee. Wat een mooi land. Mooie foto's. We kijken weer uit naar het volgende verslag. Doe voorzichtig en heel veel plezier groetjes pappa en mamma.

• 12 Februari 2014 - 18:44

Denise De Haan Postma:

Hejjjj Thom(! En Lianne natuurlijk ook!),
    Wat gaaaf om zo met jullie mee te kunnen kijken en genieten van al het moois dat jullie zien en ervaren! Echt Super! Pas 1,5 week voorbij en al zoveel gedaan! Nou heeel veel plezier daar nog, enne schiet idd even een plaatje van jullie camper,ben ook erg benieuwd of ie overeenkomt met de camper op de kaart :) Geniet!!
    XX X Denise

• 12 Februari 2014 - 21:05

Mark En Els:

Lieve Thom en Lianne, zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Veel gezien al en mooie plaatjes gemaakt.Wat leuk zeg dat jullie bij Pascal aan zijn geweest.
    En die camper van jullie ... daar is iedereen wel erg benieuwd naar!
    Veel plezier en geniet van al het mooi's om jullie heen! xxx Els en Mark

• 13 Februari 2014 - 01:28

Sanch:

Lovely to have met you and Thom. So glad you stopped in to see us and the girls. Sorry about my brother ;-)
    Great to see you did the ferry to Manly!! Yay...so glad you did it! And you made it to Byron. Glad to see you are having a great time.

xx

• 13 Februari 2014 - 07:10

Joyce:

Wat maken jullie een hoop mee in zo'n korte tijd! Echt leuk om te lezen! De foto's zijn ook al zo gaaf! Ik zeg... GENIET! Liefs xx

• 13 Februari 2014 - 20:00

Judith:

Heerlijk zeg.. Op en top genieten zo te lezen..
    Nog lekker veel tijd te gaan dus het houdt voorlopig nog niet op..

Enjoy!
    X

• 13 Februari 2014 - 21:11

T. Trees:

Hey Thom en Lianne, Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en daarbij de prachtige foto's. Jullie genieten volop zo te zien. Ik ben ook zeer benieuwd naar de camper, daar komen vast snel foto's van. Nog veel plezier verder en ik volg jullie op de voet.

XXX Trees

• 14 Februari 2014 - 12:45

Lianne En Thom:

Hey Sanch! We had a great time at your place! We are glade we did it!! Oh no it was just fun with Russell!! And he was nice because he want to take use when he goes to fly! We love your food, that you gave use! And thank you for all your tips! Would you say thanks to Russell to? Xx

• 14 Februari 2014 - 13:59

Collega's Van Thom!:

Hai Thom!!

Wat een verrassing om dit allemaal zo te lezen!! gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    We zijn wel een beetje jaloers op dat mooie weer hoor!
    Blijf vooral leuke foto's er opzetten dan blijven we jullie gezellig volgen!
    En doe voorzichtig we zien je graag heelhuids terug :D
    Maar ga vooral genieten!

Dag hok!

De lieve groetjes van ons!!!! XX

• 16 Februari 2014 - 20:51

Andrea:

Jeetje wat een verhalen....en al die dieren...Thom wat zal het straks thuis weer tegenvallen met alleen je guppen (of zijn die er niet meer) hahahahaha geniet lekker van dit prachtige avontuur!!!

groetjes

Andrea

• 17 Februari 2014 - 19:16

Monique Boere:

Hoi Thom en Lianne, wat leuk om het reisverslag te lezen! Ik heb net de foto's bewonderd. Dit is echt een super vakantie, zeg.Nog veel reisplezier en ik kijk uit naar het volgende verslag. Groetjes uit Nieuwkoop. Monique

• 20 Februari 2014 - 14:11

Agnitaboef:

Hallo kanjers, allereerst gefeliciteerd met Chantal !! Wat een prachtig verslag Lianne! Je volgende beroep is schrijver worden!!! Mooi allemaal die indrukken en ervaringen. Prachtige foto's bij jullie verslag!! Op Nasr het volgende , kan niet wachten

• 20 Februari 2014 - 22:33

Dick En Gitta:

Hoi Lietje en Thom,
    Leuk dat jullie het zo naar
    je zin hebben.
    Het verslag is erg leuk en de foto`s zijn schitternd !
    Geniet nog maar lekker , want het is zo voorbij.
    Dikke knuffels Dick en Gitta

• 20 Februari 2014 - 22:33

Dick En Gitta:

Hoi Lietje en Thom,
    Leuk dat jullie het zo naar
    je zin hebben.
    Het verslag is erg leuk en de foto`s zijn schitternd !
    Geniet nog maar lekker , want het is zo voorbij.
    Dikke knuffels Dick en Gitta