Van Byron Bay naar Airlie Beach - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thom en lianne - WaarBenJij.nu Van Byron Bay naar Airlie Beach - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thom en lianne - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay naar Airlie Beach

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Thom en lianne

21 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Donderdag 13 februari,

Vandaag zijn we nog in Byron Bay. We bekijken wat winkeltjes met leuke souveniertjes. Na het shoppen stappen we in de camper en rijden we naar het Dorpje Nimbin ook wel het Hippie dorp genoemd!
Nou en dat is het zeker! Het is gewoon een dorp waar mensen echt als hippies leven! Op elke hoek van de straat kun je wiet of cookies kopen! En dat vragen ze dan ook een paar keer als je langs loopt! Er is ook een mini museum, daar komt hun stijl helemaal in terug met veel kleuren en "oude rommel". Het is vooral grappig om te zien hoe ze gekleed zijn hier! Daarom gaan thom en ik ook even heerlijk om een terrasje zitten om ze eens goed te bekijken! Ze hebben bijna allemaal dreadlocks, wijde broeken, de dames dragen geen BH en verder zien ze er onverzorgd uit! ;) vanuit het hippie dorp rijden we door naar het plaatsje Miami aan de Gold Coast. We staan een beetje op een Tokkie camping, maar we gaan morgen toch weer weg!!!

14 februari,

Valentijnsdag. We hebben nog nooit zo'n warme Valentijnsdag gehad! Dat is denk ook 1 van de redenen dat we er pas 's middags achter kwamen dat het Valentijnsdag was! =p
Maar goed onze reis vandaag gaat naar de Australia Zoo, dat is de dierentuin van Steve Irwin! Het ligt iets verder dan Brisbane en we moeten dan ook 2 uurtjes rijden! Eenmaal daar aangekomen bekijken we het park en gaan we naar de grote krokodillen show! Herkenbaar is dat Steve Irwin in een filmpje nog the Wildlife aanmoedigt! In de dierentuin vind je allerlei dieren maar vooral steve's favoriet de krokodil... Nadat we alles gezien hebben mogen we nog even een kijkje nemen in the animal hospital ook dat is indrukwekkend vooral als we een koala wakker zien worden, waarschijnlijk uit een narcose. Hij loopt wat in het rond, nou dat gaat nog niet echt! Hij lijkt wel dronken!
Tijd om verder te gaan! We gaan naar het plaatsje Noosa.

15 februari,

Gister zijn we in het plaatsje Noosa aangekomen. Het plaatsje staat bekend om zijn surf wedstrijden. Dus waar kun je dan het beste surf-les nemen? Jep! Vanmiddag hebben wij onze eerste surf-les!
Uhm dat is nog niet zo gemakkelijk als dat het lijkt... Maar uiteindelijk kunnen we allebei een paar keer op de plank staan! En dat geeft een echte kick!!!
Best vermoeiend zo'n dag dus gaan we nog even op de camping bij het zwembad hangen.

16 februari,

We vertrekken naar Hervey Bay, dat is een bekend dorpje vooral omdat je daarvandaan het beste naar Fraser Island kan vertrekken. Als we in op onze camping aankomen boeken we daar ook gelijk een trip naar Fraser Island. Verder gaan we lekker op het strand van Hervey Bay liggen.

17 februari,

We worden al vroeg opgehaald vanaf onze camping! Eerst verzamelen we bij het kantoortje van de organisatie. Als we compleet zijn worden we in 2 auto's verdeeld 6 in elke auto. Als we weg willen rijden zegt onze chauffeur al dat hij iets aan de motor hoort....
Eenmaal bij de Ferry aan gekomen is het goed mis met onze auto. De distributie riem ligt eraf! We kunnen dus niet verder! 2 personen uit onze auto gaan in de andere auto mee en voor ons 4 is het afwachten of we misschien de boot van 9uur kunnen halen! Helaas ook die redden we niet! We spreken met de gids af dat we de tour morgen doen! En we worden weer netjes naar onze camping gebracht! 's Middags worden we weer door de dame opgebeld dat morgen door kan gaan maar of we niet voor dezelfde prijs een 2daagse tour willen doen! Jep dat doen we.

18 februari,

We rijden met onze camper naar het kantoortje, want die moeten we een nachtje achter laten! We maken kennis met onze 4 mede reizigers! 2 zussen met hun partners. Als we op de Ferry zitten voelen we ons op gelucht! Dit keer gaat het goed. We gaan trouwens met een 4wiel drive, want het eiland bestaat helemaal uit zand! We zitten achter in en we hobbelen lekker heen en weer! Onze eerste stop is het Lake MacKenzie. Een heel mooi meer met heel wit strand! Echt prachtig! En je kan het water gewoon drinken zo schoon is het! Daarna gaan we met de jeep over het strand, dat is namelijk de highway. Via de "grote" weg gingen we naar onze camping plek waar we die nachten zouden slapen. Daar gingen we ook gelijk lunchen. Maar voordat we gingen lunchen moesten we eerst onze eigen tent opzetten! Ondertussen maakt Troy (onze gids) een heerlijk lunch klaar. Na de lunch gingen we naar de champagne Pool. Dat zijn ronde zwembadjes gecreëerd door rotsen aan het strand. En omdat de rotsen een afscheiding van zee en zwembadjes maakt is het water op lekkere temperatuur. En waarom het nou champagne pool heet is omdat, er een golf over de rots heen klettert en in het zwembadje komt er bubbels ontstaan wat lijkt op champagne bubbels! Daarna zijn we naar the Indian Head geweest. Dat is een rotsblok waar je op kan klimmen en dat geeft een onwijs mooi uitzicht over zee en het eiland. Ook hebben we nog het wrak gezien dat daar al een aantal jaren ligt! Dan is het alweer einde van de middag en gaan we naar onze camping. Daar krijgen we een heerlijke diner voorgeschoteld. Na het diner wassen de Engelse af! =p wij moeten het morgen ochtend doen!! Als het donker is wandelen we nog even naar het strand! Al snel zien we een Dingoe (wolf) en worden er een paar bang dus besluiten we terug te gaan. Het word verder nog een gezellige avond!

19 februari,

We hadden met Troy afgesproken om 7uur aan het ontbijt te zitten. Nou en dat zitten we ook, maar daar is dan ook alles mee gezegd! In de tent slapen doet niet iedereen goed... Als Thom en ik de afwas gedaan hebben is het tijd om de tent op te ruimen en om naar Eli Creek te gaan! Het beekje is best koud maar stroomt wel iets ik sla deze keer over maar thom waagt het erop en laat zich door de stroming terug brengen. Omdat het koud water is heeft iedereen het al snel bekeken en gaan we naar the tree theet creek. Voor dat je bij het meertje komt moet je een wandeling van 40 minuten maken en dat is geen recht pad! Eenmaal bij het meer aangekomen kijken we weer onze ogen uit! Het lijkt wel een woestijn waar we in terecht zijn gekomen! En het meertje is een beetje groen, maar het schijnt heel goed voor je huid te zijn! Dan is het alweer lunchtijd dat doen we weer bij een ander meertje waar het zand weer heel wit is!! Het is en blijft een prachtig gezicht! Dan komen we alweer bijna aan onze einde van de trip... Maar eerst gaan we nog langs een beekje waar vroeger de aboriginals vrouwen hun kinderen in kregen. En dan gaan we weer naar de Ferry om het eiland te verlaten.....

20 februari,

Vandaag moeten we een dagje rijden anders komen we niet op tijd bij onze eind bestemming. We rijden van Hervey Bay naar Rockhampton.

21 februari,
Vandaag gaan we naar de Capricorn Caves. Dat zijn hele mooie grotten. We doen een rondleiding van 1 uur! We zien het zowel van buiten als van binnen en het is echt prachtig! In een van de grotten is ook een kerkje gemaakt en dat word nog steeds gebruikt. Vooral voor trouwerijen maar ook voor de kerstmis. En soms treden er zangkoren op, want het geluid is er prachtig. Als we in het kerkje zijn doet de gids muziek aan en laat ze ons zien hoe donker het is. Ze doet 1 voor 1 de lichten uit! En het is echt héél donker. Het laatste stukje moeten we zonder gids doen! Daar is natuurlijk geen licht en heel smal! Als we het daglicht weer zien staat de gids ons weer op te wachten! Nadat we de gids bedanken stappen we in d auto en rijden we naar Airlie Beach. Morgen gaan we een trip naar the White Sundays regelen.

Liefs ons....

P.s en op vele verzoek dan eindelijk wat foto's van onze 'camper'

• 21 Februari 2014 - 14:18

Emmy:

Hoi Lianne en Thom,

Wat zien jullie veel! Geniet er maar van. Goed dat jullie af en toe een reisverslag sturen want als je alles moet vertellen als je weer thuis bent, kom je niet uitgepraat.
    Zo te lezen gaat alles ook goed. Nou ja, bijna alles dan. Een kapotte auto! Maar dat levert weer een trip op van 2 dagen in plaats van 1.
    Nog veel reisplezier de komende weken en ik kijk uit naar een volgend verslag.
    Liefs,
    Emmy

• 21 Februari 2014 - 17:28

Madelon:

Wauw! De verhalen worden steeds spannender, mooier, indrukwekkender, jaloers makend...en zo kan ik nog wel ff doorgaan! Heel leuk weer om te lezen! Wat maken jullie veel mee! nog twee weken, waarin jullie vast nog heel veel gaan zien! maar, dat wij nu jullie verhalen lezen, wil niet zeggen dat jullie straks niets meer te vertellen hebben he... niets is leuker dan zelf de verhalen aan te horen! en de foto's nog eens met uitleg en met het verhaal erbij te zien!
    Lieverds, geniet de laatste twee weken net zoveel, of misschien nog wel meer dan deze eerdere weken!
    Tot ziens, horens, skypes etc...
    Wij missen jullie!!
    Dikke kus madelon

• 21 Februari 2014 - 20:05

Agnita:

Het lijkt er op of jullie al jaren reisleiders zijn!! Prachtig om te lezen !!! Mooiste ervaringen van jullie leven tot nu toe!!!

• 22 Februari 2014 - 13:19

Albert-Jan En Ada Pappot :

Weer een heel verslag, leuk om het te lezen, zoveel verschillende dingen die jullie beleven en doen! Mooie foto's ook! Geniet er nog even van! Zijn jullie een beetje op schema? Of hebben jullie al dingen moeten laten gaan vanwege tijdsdruk?

Dikke kus en knuf, van Pappa en Mamma en Liaka.

• 23 Februari 2014 - 17:26

Dick En Gitta:

Hoi Lietje en Thom,
    Wat hebben jullie weer een hoop meegemaakt en gezien.
    Zoals jij het schrijft is het erg boeiend en leuk om te lezen.
    Li bedankt voor je lieve berichtje met mijn verjaardag.
    Het was erg gezellig , de jongens en Nicole waren er ook.
    Geniet ze nog lekker de komende week.
    Groetjes knuffels van ons.
    Gitta

• 23 Februari 2014 - 20:50

Anja:

Jeetje,wat maken jullie veel leuke en mooie dingen mee!! Super om mee te lezen. De foto's erbij maken het compleet.Wat leuk dat jullie ook in de zoo van Steve Irwin zijn geweest. Het lijkt me ook heel boeiend om wat van de geschiedenis van de aboriginals te horen en te zien.Dat is echt een oeroud volk.Heeft veel wijsheid om te delen met de wereld.

Écht leuk om de verslagen te lezen.

Nog heel veel plezier en geniet!!!

Liefs,
    Anja.